Indienststelling van de nieuwe tramlijn NOH en aanpassing van het net

Persconferentie - 22 mei 2024

De nieuwe tramlijn 10 wordt komend najaar in dienst gesteld. De lijn zal Neder-Over-Heembeek verbinden met het stadscentrum en het zuiden van het Brusselse gewest en een rechtstreekse, snelle verbinding met een hoge capaciteit bieden. De lancering van deze lijn gaat gepaard met een aanpassing van het openbaar vervoer in het noorden van Brussel.

De MIVB nodigt u uit om deze nieuwe dienst te ontdekken, die het openbaar vervoer aantrekkelijker wil maken door nieuwe verbindingen aan te bieden en de capaciteit te verhogen van de lijnen die dat nodig hebben voor meer reizigerscomfort. In de weken voor de opening van lijn 10, op de dag zelf en in de dagen erna, zal een uitgebreid begeleidingsprogramma worden opgezet om de reizigers te informeren en te begeleiden.

De persconferentie vindt plaats op woensdag 22 mei, in aanwezigheid van de CEO van de MIVB, Brieuc de Meeûs, en de Brusselse minister van Mobiliteit.

Praktisch:

Datum: woensdag 22 mei

Tijd: 11 uur

Plaats: Hoofdzetel van de MIVB - Koloniënstraat 62, Brussel

Gelieve uw aanwezigheid op de persconferentie te bevestigen bij Cindy Arents: cindy.arents@stib.brussels of 0498/42.58.12