Ontdek als eerste de nieuwe trams van de MIVB

Vorige week arriveerde de eerste nieuwe tram « TNG » (Tram New Generation) van de MIVB. Hij werd vanuit Wenen per vrachtwagen vervoerd tot in de stelplaats van Haren. De nieuwste Brusselse tram is moderner, ruimer en toegankelijker. Zijn komst laat de Brusselse vervoersmaatschappij toe om haar capaciteit op te drijven en nieuwe lijnen te openen. In totaal werden 90 nieuwe trams besteld, goed voor 10.000 extra plaatsen. De CEO van de MIVB, Brieuc de Meeûs, nodigt u uit om de nieuwe tram in avant-première te komen ontdekken op maandag 25/10.

Je zal de nieuwe tram in detail kunnen ontdekken: de buitenkant, de binnenkant, stilstaand en al rijdend op het testspoor in Haren.

Afspraak op maandag 25 oktober in de stelplaats Haren, in aanwezigheid van Brieuc de Meeûs, Brussels minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt en vertegenwoordigers van constructeur Alstom.

Praktisch

Datum : maandag 25 oktober
Uur: 11.30 uur
Plaats: stelplaats Haren – afspraak aan de ingang van de Tweedekkersstraat (en dus niet aan de hoofdingang). We begeleiden je tot bij de plaats van de voorstelling.

Gelieve uw komst te bevestigen bij Cindy Arents : [email protected] – 0498 42 58 12