Beheer je eigen vervoersnet met de MIVB MONOPOLY

Het gamma hebbedingen in de MIVB-huisstijl breidt uit. De reizigers en fans van het MIVB-net kunnen vanaf nu ook gedurende enkele uurtjes een eigen openbaarvervoersnet beheren met een heuse MIVB MONOPOLY, die vanaf vandaag wordt verkocht.

Er bestonden al varianten van het MONOPOLY-spel geïnspireerd op (teken)films (Star Wars, Disney, Dragon Ball Z, …), series (Game of Thrones, …), steden (Bordeaux, …), luxeversies, elektronische versies, enz. En nu bestaat er ook een MONOPOLY 100% MIVB.

Huizen vervangen door haltepalen

De merchandising van de MIVB (tassen, muismatten, T-shirts met het netplan of kunstwerken uit de metro) werd de afgelopen weken al uitgebreid met gerecycleerde voorwerpen (oranje valideringstoestellen die een design-sleutelkastje werden, gebroken ruiten van schuilhuisjes die een nieuw leven kregen als oorringen,…).

Liefhebbers van gezelschapsspelletjes kunnen zich volop uitleven met de komst van de MIVB MONOPOLY. In deze versie van het Brusselse openbaar vervoer, worden de traditionele huizen vervangen door haltepalen, hotels door schuilhuisjes, en de gebruikelijke stations door stations van het “S”-net van de NMBS. De duurste straten worden vervangen door de drukste haltes van het MIVB-net.

De spelers beheren het MIVB-net door haltes te plaatsen op de drukste plekjes, door te waken over een kwaliteitsvol net, door het comfort van hun klanten te verbeteren om zo nog meer reizigers aan te trekken en het spelletje te winnen door dé bevoorrechte vervoersoperator te worden van de Brusselaars. Gelijkaardig aan de originele versie wint de speler die de meeste haltes wist te veroveren.

Pop-up store Naamsepoort

De MIVB MONOPOLY kost 39,90 euro via www.mivbstore.be, de webwinkel van de MIVB. Voor de eindejaarsfeesten opent een pop-upstore in metrostation Naamsepoort. Ook daar is de MIVB MONOPOLY te koop. De tijdelijke winkel is er elke dag open, behalve op zondag, vanaf vandaag, maandag 27 november, tot zaterdag 9 december van 11.30 tot 18.30 uur. Het spelletje zal ook te koop zijn in het Trammuseum op 9 en 10 december van 13 tot 17 uur.