Belangrijke veranderingen op het busnet van de MIVB vanaf september

Het nieuwe busplan van de MIVB gaat op 31 augustus een belangrijke fase in. Lijnen worden gereorganiseerd, versterkt en verlengd… Deze veranderingen zullen zorgen voor meer capaciteit, meer plaats en comfort en nieuwe verbindingen. De MIVB nodigt u uit om deze nieuwigheden te ontdekken op een persconferentie op maandag 26 augustus.

Brussel beweegt en verandert. Een groeiende bevolking, nieuwe wijken en bedrijven, bijkomende infrastructuur,… Al deze veranderingen brengen extra noden en verwachtingen met zich mee qua mobiliteit. De MIVB komt daarom met een nieuw busplan: het gaat om de grootste vernieuwing van haar net in jaren.

Het nieuwe busplan wordt sinds midden 2018 in verschillende fases ingevoerd. 31 augustus 2019 betekent de start van een nieuwe fase: 7 lijnen veranderen op hetzelfde moment. Nieuwe reiswegen, hogere frequenties en verlengingen…

De CEO van de MIVB, Brieuc de Meeûs, nodigt u uit om deze facelift van het busnet te ontdekken tijdens een persconferentie op 26 augustus in de nieuwe busremise Marly in Neder-over-Heembeek, in aanwezigheid van minister van Mobiliteit, Elke Van den Brandt.

Praktische info:

Datum: maandag 26 augustus

Tijdstip: 11 uur

Plaats: nieuwe busremise Marly - Tyraslaan 100, 1120 Brussel (naast het militair ziekenhuis van Neder-over-Heembeek)

Openbaar vervoer: bus 57 (halte Mercator), bus 47 (halte DGHR Militair Domein, op wandelafstand).

Gelieve uw aanwezigheid te bevestigen bij An Van hamme: [email protected]  -  0477/62.73.73.