De MIVB rust haar tramnet uit voor een betere toegankelijkheid: Ontdek de nieuwe perronranden

Persuitnodiging 9 juni 2021

De MIVB werkte een technische oplossing uit om personen met beperkte mobiliteit te helpen om de ruimte tussen het perron en de tram over te steken. Dat gebeurde in overleg met het CAWaB (Collectif Accessibilité Wallonie Bruxelles). De MIVB nodigt u uit om dit systeem te ontdekken tijdens een demonstratie die zal plaatsvinden op woensdag 9 juni aan de halte Woluwe Shopping (lijn 8).

De MIVB voert momenteel een globaal programma uit om de toegankelijkheid van haar tramnet te verbeteren.

In het kader van dit programma wordt op het net geleidelijk een systeem ingevoerd dat rolstoelgebruikers in staat stelt gemakkelijk en zelfstandig in en uit de tram te rijden. Dit systeem houdt in dat de perrons plaatselijk worden verhoogd en dat aan de perrons speciale randen worden aangebracht.

De MIVB nodigt u uit om dit systeem met de nieuwe perronboorden te ontdekken tijdens een demonstratie die zal plaatsvinden aan de tramhalte Woluwe Shopping, op lijn 8, in aanwezigheid van de CEO van de MIVB, Brieuc de Meeûs, de Brusselse minister van Mobiliteit, Elke Van den Brandt, en het CAWaB.

Journalisten zullen foto's en filmopnamen kunnen maken van deze demo.

In de praktijk:

Datum: 9 juni 2021

Plaats: tramhalte Woluwe Shopping, lijn 8

Tijdstip: de demonstratie vindt plaats om 10.30 uur.

Gelieve uw aanwezigheid te bevestigen bij An Van hamme: [email protected] of 0477/62.73.73.