De MIVB zoekt technici tijdens jobdays

De MIVB zoekt medewerkers voor het technisch onderhoud van haar voertuigen en net. Het gaat om technische profielen die momenteel moeilijk te vinden zijn op de arbeidsmarkt. Om nieuwe medewerk(st)ers te rekruteren organiseert de Brusselse openbaarvervoersmaatschappij jobdays op 30 en 31 mei.

Om bussen, trams en metro's te laten rijden zijn niet alleen bestuurders nodig. Onderhoudspersoneel is net zo onmisbaar om reizigers efficiënt openbaar vervoer aan te bieden. Om nieuw personeel te vinden, organiseert de MIVB twee wervingsdagen voor technische beroepen.

Schaarse functies

Eind 2023 telde de MIVB 10.477 werknemers, waaronder bijna 1.300 technische profielen.

De MIVB is op zoek naar een dertigtal medewerkers voor het onderhoud van de voertuigen, het openbaarvervoersnet en de infrastructuur, zowel in de remises als in de werkplaatsen. Dit personeel is nodig met de komst van nieuwe voertuigen, of het nu gaat om TNG's (Trams New Generation), M7-metrostellen of nieuwe elektrische bussen. Ook voor de oudere trams is technisch personeel nodig zodat de levensduur van de voertuigen op het net kan worden verlengd.

Tot de technische vaardigheden die die MIVB zoekt, behoren vanzelfsprekend de studies van de kandidaat en/of beroepservaring in elektromechanica, elektriciteit-automatisering, mechanica, pneumatica, hydraulica of industriële elektriciteit.

Een job vinden in één dag

Kandidaten met een technisch profiel die een nieuwe uitdaging willen aangaan en willen deelnemen aan de jobdays op 30 en 31 mei, wordt gevraagd zich vooraf in te schrijven. Hiervoor moeten ze hun kandidatuur sturen naar https://jobs.stib-mivb.be/job/ waarna de MIVB contact zal opnemen met de kandidaten van wie het profiel overeenstemt met haar behoeften. Zij ontvangen dan alle praktische informatie over de organisatie van deze twee dagen, die zullen plaatsvinden op de MIVB-sites.

De actie "Je job in één dag" geeft kandidaten de kans om in één dag kennis te maken met de MIVB, de mogelijkheden die het bedrijf biedt en de technische functies die het aanbiedt. Dezelfde dag worden de verschillende tests afgelegd, vindt een gesprek plaats met het rekruteringsteam en kunnen kandidaten hun toekomstige potentiële manager ontmoeten. Er wordt ook een praktische test in een werkplaats georganiseerd en de kandidaat zal aan het einde van de dag direct weten of hij of zij geselecteerd is.

Sollicitaties voor deze jobdays worden aanvaard tot 27 mei 2024. Na deze datum kunnen kandidaten die geïnteresseerd zijn in een job bij de MIVB het hele jaar door solliciteren op de MIVB-website jobs.stib-mivb.be