Grote hinder op MIVB-net verwacht op 7 oktober

De MIVB verwacht woensdag 7 oktober forse hinder op haar bus-, tram- en metronet door de nationale betoging die het gemeenschappelijk vakbondsfront in Brussel organiseert om te protesteren tegen de maatregelen van de federale regering. De medewerkers van de Brusselse openbaarvervoersmaatschappij, onder wie chauffeurs, zullen deelnemen aan de manifestatie. De MIVB raadt haar klanten die daartoe de mogelijkheid hebben aan om in alternatieven te voorzien om zich te verplaatsen en excuseert zich voor het ongemak dat ze zullen ervaren. Ze stelt alles in het werk om de reizigers vanaf 6 uur ’s ochtends zo goed mogelijk te informeren in reële tijd en via verschillende communicatiemiddelen.

Het gemeenschappelijk vakbondsfront organiseert een nationale betoging op woensdag 7 oktober in het centrum van Brussel tegen de maatregelen van de federale regering.

Het is op dit ogenblik zeer moeilijk in te schatten hoeveel MIVB-personeelasleden aan deze manifestatie zullen deelnemen en welke de draagwijdte van de hinder zal zijn die daaruit voortvloeit. De Brusselse openbaarvervoersmaatschappij verwacht evenwel dat het net sterk verstoord zal zijn. Ze raadt haar klanten dan ook aan om in alternatieven te voorzien om zich die dag te verplaatsen.

Om de reizigers zo goed mogelijk te informeren over de situatie in reële tijd opent de MIVB haar Contact Centre (070/23.20.00) vanaf 6 uur ’s ochtends. De website (www.mivb.be), de mobiele site (m.stib.be) en de MIVB-app geven geregelde updates, net als de Facebook-pagina (facebook.com/mijnmivb) en de Twitter-account (@stibmivb).

De MIVB excuseert zich ten opzichte van haar reizigers voor het ongemak dat ze kunnen hebben als gevolg van deze hinder en bedankt hen voor hun geduld.