Manneken Pis krijgt nieuw MIVB-uniform

Uitnodiging voor de pers

De bekendste Brusselaar breidt morgen, op 3 mei, zijn kleerkast uit. Manneken Pis krijgt dan het nagelnieuwe uniform van de MIVB-bestuurders en trekt het ook meteen aan. Het gaat om zijn 1.023ste pakje en zijn vierde MIVB-uniform.

Manneken Pis maakt net als de MIVB integraal deel uit van het Brusselse leven. Op 3 mei krijgt hij het nieuwe uniform van de Brusselse openbaarvervoersmaatschappij, hetzelfde dat het MIVB-personeel al vanaf vandaag 2 mei draagt. Het Brusselse ketje kan zo een aangepast uniform aantrekken naar aanleiding van de 150ste verjaardag van de tram in Brussel.

De officiële ceremonie voor de overhandiging van het MIVB-uniform aan het bekendste ketje van Brussel vindt plaats op vrijdag 3 mei vanaf 11 uur op het stadhuis van Brussel in aanwezigheid van Brieuc de Meeûs, CEO van de MIVB, van de schepen van Cultuur van de stad Brussel, Delphine Houba, van Thomas Ryckalts, voorzitter van de raad van bestuur van de MIVB, en van de Brusselse minister van Mobiliteit, Pascal Smet. De optocht onder leiding van de fanfare van de Meyboom vertrekt op het middaguur aan het stadhuis richting beeldje van het manneken.

Gelieve uw aanwezigheid te bevestigen bij An Van hamme ([email protected] – 02/515 20 56 – 0477/62 73 73).