MIVB en Moulinsart brengen exclusieve Kuifje-MOBIB-kaarten uit

Voor het eerst brengt de MIVB MOBIB Basic-kaarten op de markt rond een specifiek thema. Op 100.000 kaarten zijn vanaf 25 juli vijf verschillende personages te zien uit de Kuifje-reeks in samenwerking met het bedrijf Moulinsart. Echte verzamelaars kunnen ook een verzamelbox in beperkte oplage op de kop tikken met de hele reeks MOBIB Basic-kaarten met de vijf Kuifje-afbeeldingen erin.

Bianca Castafiore, Kapitein Haddock, Jansen en Janssen, Professor Zonnebloem en uiteraard het onafscheidelijke duo Kuifje en Bobby zelf. De voornaamste striphelden uit Kuifje passeren allemaal de revue op felgekleurde MOBIB Basic-kaarten die op 25 juli van de persen rollen. De MIVB en Moulinsart slaan voor deze unieke actie de handen in elkaar en brengen alles samen 100.000 kaarten uit. Gedurende vier maanden rijdt er ook een tram in de kleuren van het Hergé Museum door de Brusselse straten.

Unieke collector’s box

De MIVB en Moulinsart hopen met de MOBIB Basic-kaarten ook verzamelaars aan te trekken. Voor hen is er een unieke collector’s box in een beperkte oplage die de vijf verschillende kaarten bevat van deze limited edition. “Hergé is altijd nauw betrokken geweest bij onze hoofdstad. De striphelden van de Kuifje-reeks afbeelden op een MIVB-symbool zoals de MOBIB-kaart ligt bijna voor de hand”, zegt Brieuc de Meeûs, CEO van de MIVB. “Op die manier zullen we ongetwijfeld ook heel wat verzamelaars en Kuifje-fanaten aantrekken. Bovendien is het een ideale manier om de MOBIB Basic-kaart onder de aandacht te brengen.” Een kaart waarvan er ondertussen al ruim een half miljoen van in omloop zijn. Sinds 1 juli kunnen MIVB-reizigers alleen nog valideren met een chipkaart: klassieke MOBIB-kaart, MOBIB Basic-kaart of wegwerpchipkaart.

Verkoop

De Kuifje-MOBIB-kaarten zijn vanaf 25 juli verkrijgbaar in de BOOTIK en KIOSK van de MIVB en bij VisitBrussels. Verzamelaars kunnen een collector’s box op de kop tikken in het Trammuseum op de Tervurenlaan.

De Kuifje-MOBIB Basic-kaarten zijn uitsluitend verkrijgbaar bij aankoop van een 10-rittenformule (19 euro, kaart inbegrepen). Bovenop toegang tot het MIVB-net biedt deze speciale MOBIB-kaart ook exclusieve aanbiedingen na inschrijving op de website hergemuseum.mivb.be. Zo kunnen reizigers er een korting krijgen voor een bezoekje aan het Hergé Museum, is er een korting voor een bezoekje aan het Trammuseum en een kortingsbon voor de aankoop van een MOBIB-verzamelbox van Kuifje.

De collector’s box, bestaande uit de verzamelmap en de vijf verschillende Kuifje-MOBIB Basic-kaarten, kost 69,90 euro.

Wedstrijd

In augustus organiseert de MIVB ook een wedstrijd via de website (mivb.brussels), de nieuwsbrief, Facebook (facebook.com/mijnmivb) en Twitter (@stibmivb). Deelnemers kunnen MOBIB Basic-kaarten van Kuifje winnen, een collector’s box met de hele reeks van vijf MOBIB-kaarten en toegangstickets tot het Hergémuseum.