Naar het autosalon om de nieuwe metro te ontdekken

Uitnodiging voor de pers

Vier dagen lang toont de MIVB de maquette in ware grootte van de nieuwe metrostellen M7, die eind 2019 toekomen in Brussel. De maquette is het paradepaardje van de beurs #We Are Mobility in Paleis 10 van de Heizel. De beurs toont de mobiliteit van de toekomst in het kader van het autosalon.

De Brusselse metro zal de komende jaren sterk evolueren met de komst van de nieuwe lijn 3 die Schaarbeek en Evere zal verbinden met Vorst. Tegelijk met deze uitbreiding, moderniseert de MIVB ook de huidige lijnen. Dankzij de vervanging van de veiligheidssignalisatie en de indienstname van de nieuwe metrostellen zal de capaciteit verhogen van de lijnen 1-5 en 2-6.

Daarom bestelde de MIVB 43 nieuwe metrostellen M7 bij de Spaanse bouwer Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles («CAF»).

De MIVB nodigt u uit voor de onthulling van de maquette van de toekomstige metrostellen van Brussel op donderdag 18 januari om 14 uur in de Tentoonstellingspaleizen van de Heizel (Paleis 10 – Entrance Gate C, rechts van de fontein). Dat gebeurt in aanwezigheid van de Brusselse minister van Mobiliteit en Openbare werken, Pascal Smet, van de voorzitter van de raad van bestuur van de MIVB, Thomas Ryckalts, en van de CEO van de MIVB, Brieuc de Meeûs.

Dit exclusieve evenement biedt u de mogelijkheid alle karakteristieken van de nieuwe metro te ontdekken, die overigens aanpasbaar is voor automatische besturing. Om dit evenement bij te wonen en toegang te krijgen tot de beurs, gelieve deze uitnodiging te tonen en eveneens uw aanwezigheid te bevestigen bij An Van hamme op dit mailadres: [email protected] .

Praktisch:

Plaats: Heizel - Autosalon– Paleis 10, Gate C - #We Are Mobility

Datum: Donderdag 18 januari 2018

Tijdstip: 14 uur

Toegang met het openbaar vervoer: Metro 6 halte Heizel, tram 7 halte Heizel, bus 84 en 88 halte Heizel