Nationale actiedag 22 mei: MIVB verwacht sterke hinder

De nationale vakbonden betogen net na het lange hemelvaartweekend, op maandag 22 mei, tegen sociale dumping en aanvallen op het stakingsrecht. Vervoersmaatschappij MIVB verwacht tijdens die nationale manifestatie in Brussel de hele dag zware verstoringen op haar net.

De verschillende vakbondsorganisaties in het land roepen op tot mobilisatie op maandag 22 mei in Brussel. Het bus-, tram- en metronet van de MIVB riskeert daardoor sterk verstoord te zijn. Het gemeenschappelijk vakbondsfront van de MIVB dekt de personeelsleden die hun solidariteit met deze actie willen uiten. Het openbaarvervoersaanbod zal daardoor de hele dag beperkt zal zijn. Daarnaast zullen tijdens de doortocht van de betoging in de hoofdstad bepaalde bovengrondse lijnen (bus en tram) hinder ondervinden. Daarom raadt de MIVB haar reizigers aan in de mate van het mogelijke voor hun verplaatsingen die dag in alternatieve oplossingen te voorzien voor het openbaar vervoer.

Informatie in realtime

De MIVB stelt alles in het werk om haar reizigers in realtime te informeren via de verschillende informatiekanalen: haar website www.mivb.brussels, app, Facebook-pagina (facebook.com/mijnmivb), Twitter (@STIBMIVB) en Instagram (mivbstib), en op de schermen aan de haltes en in de stations.

Vanaf 6 uur ‘s ochtends is Customer Care van de MIVB beschikbaar om te antwoorden op vragen van de reizigers, via telefoon 070 23 2000 en social mediakanalen Facebook, Twitter en Instagram.

De MIVB verontschuldigt zich voor het ongemak en zal haar reizigers de hele dag op de hoogte houden van de evoluties op het net.