Nationale vakbondsbetoging verstoort openbaar vervoer op dinsdag 31 mei

De openbaarvervoermaatschappijen De Lijn, de MIVB en TEC verwachten dat de vakbondsbetoging op 31 mei hun dienstverlening ernstig zal verstoren. De vakbonden van de overheidsdiensten voeren dan actie tegen het beleid van de federale regering.

Hoeveel en waar er hinder zal zijn, kan pas dinsdagochtend in kaart worden gebracht. De vervoermaatschappijen raden hun reizigers aan om in alternatieven te voorzien voor die dag en om de verschillende informatiekanalen te raadplegen. Daar geven de vervoermaatschappijen gedetailleerde overzichten over de gevolgen voor de dienstverlening.

-  De Lijn: www.delijn.be (vanaf 6.15 uur)

- MIVB: vanaf 6 uur op mivb.be, @stibmivb, facebook.com/mijnmivb , 070-23.2000 (0,30€/min)

- TEC: Infotec.be (vanaf 6 uur) en de applicatie NextRide

De Lijn, de MIVB en TEC verontschuldigen zich bij hun reizigers voor het ongemak als gevolg van deze hinder.

De Maatschappij voor Intercommunaal Vervoer te Brussel (MIVB) is de grootste Belgische onderneming voor stedelijk openbaar vervoer. Ze bedient de 19 gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en 11 randgemeenten. Haar werkterrein omvat een oppervlakte van 241,5 km². Ze verzorgt de verplaatsingen van een bevolking van meer dan 1.100.000 inwoners waarbij men nog duizenden pendelaars kan rekenen. Het MIVB-net telt 4 metrolijnen, 18 tramlijnen, 50 buslijnen en 11 nachtbuslijnen. De MIVB verzorgde in 2019 volgens de eerste berekeningen 434 miljoen ritten.