Nationale vakbondsbetoging verstoort openbaar vervoer op dinsdag 31 mei

De openbaarvervoermaatschappijen De Lijn, de MIVB en TEC verwachten dat de vakbondsbetoging op 31 mei hun dienstverlening ernstig zal verstoren. De vakbonden van de overheidsdiensten voeren dan actie tegen het beleid van de federale regering.

Hoeveel en waar er hinder zal zijn, kan pas dinsdagochtend in kaart worden gebracht. De vervoermaatschappijen raden hun reizigers aan om in alternatieven te voorzien voor die dag en om de verschillende informatiekanalen te raadplegen. Daar geven de vervoermaatschappijen gedetailleerde overzichten over de gevolgen voor de dienstverlening.

-  De Lijn: www.delijn.be (vanaf 6.15 uur)

- MIVB: vanaf 6 uur op mivb.be, @stibmivb, facebook.com/mijnmivb , 070-23.2000 (0,30€/min)

- TEC: Infotec.be (vanaf 6 uur) en de applicatie NextRide

De Lijn, de MIVB en TEC verontschuldigen zich bij hun reizigers voor het ongemak als gevolg van deze hinder.