Nieuwe geldautomaten in 30 MIVB-stations

Sinds kort kunnen de reizigers van de MIVB in nieuwe stations terecht voor het afhalen van geld uit een bankautomaat. Een service die uitermate gewaardeerd wordt en die, net als de aanwezigheid van handelszaken in de stations, deel uitmaakt van een aangenaam en nuttig klantentraject.

Er werd een nieuw contract afgesloten voor de uitbating van geldautomaten in de MIVB-stations. Batopin (conglomeraat ING, BNP, Belfius, KBC) haalde de deal voor 11 jaar binnen onder zijn merknaam Bancontact.

30 stations in totaal

Het contract voorziet in totaal de installatie van 30 geldautomaten. Aangezien er in de buurt van bepaalde stations al een andere bankautomaat aanwezig was, werden de bestaande automaten in de stations Sint-Guido, Heizel, Delta, Demey en Alma weggehaald, en werden automaten geïnstalleerd in de stations Troon, Beekkant, Graaf van Vlaanderen, Anneessens en Zwarte Vijvers. Er komt ook nog een automaat in het toekomstige station Liedts, op metrolijn 3.

De installatie is nu afgerond in alle stations, behalve in het Weststation, waar ze voorzien is in de loop van 2023, in het Noordstation en het Centraal Station, waar werken bezig zijn, en in het station Liedts, dat nog gebouwd moet worden.

Kosteloze geldafhaling

Klanten van de banken ING, BNP, KBC en Belfius, die momenteel niet betalen om geld af te halen in hun respectieve banken, worden daar ook bij de nieuwe Bancontactautomaten geen kosten voor aangerekend.