Ontdek de eerste elektrische midibus van de MIVB

De eerste elektrische bussen van de MIVB, midibussen, worden deze zomer op het net ingezet. De MIVB nodigt u uit om dit 100% elektrische voertuig en de manier van opladen te ontdekken op 17 april in de busremise Jacques Brel.

Het MIVB-busnet ondergaat de komende jaren heel wat aanpassingen met de invoering van het nieuwe busplan en de komst van hybride en elektrische bussen. De aanpassingen gaan al de komende maanden van start, met de komst van de eerste volledig elektrische bussen vanaf de zomer 2018.

Het gaat om 7 elektrische midibussen van busbouwer Solaris, die de MIVB in de zomer 2017 bestelde. Deze midibussen zijn bestemd voor de toekomstige lijn 33 (“Citybus”), die de boven- met de benedenstad zal verbinden.

De MIVB nodigt u uit om deze volledig elektrische midibussen te ontdekken tijdens een persconferentie in de remise Jacques Brel op dinsdag 17 april in aanwezigheid van de CEO van de MIVB, Brieuc de Meeûs, van de minister van Mobiliteit, Pascal Smet, en van de projectverantwoordelijken.

U krijgt de kans het voertuig te bekijken, deel te nemen aan een demonstratie van het laadsysteem en een kort traject aan boord van de bus te maken.

Gelieve uw aanwezigheid op deze persconferentie te bevestigen bij An Van hamme:

[email protected] - 02 515 20 56.

Afspraak:

Datum: Dinsdag 17 april 2018 – 9.30 uur