Ontdek de eerste waterstofbus van de MIVB

Uitnodiging voor de pers - Maandag 23 augustus om 11.30 uur

De MIVB krijgt een gloednieuw voertuig in haar vloot: een waterstofbus. Het gaat om een technologie die nog niet op het openbaarvervoersnet van de hoofdstad wordt gebruikt en die de MIVB gedurende twee jaar zal testen. De Brusselse openbaarvervoersmaatschappij nodigt u uit om de nagelnieuwe bus op 23 augustus te ontdekken.

De reizigers kennen al de hybride en de volledig elektrische bussen, maar het gaat ditmaal om een nieuwe technologie die op het MIVB-net zal opduiken: een waterstofbus.

Tijdens de voorstelling van dit nieuwe voertuig overloopt de MIVB de voordelen en de uitdagingen, de tests die worden uitgevoerd, de doelstellingen op korte en middellange termijn. Afspraak op maandag 23 augustus in de remise Marly.

De CEO van de MIVB, Brieuc de Meeûs, zal aanwezig zijn, net als de Brusselse minister voor Mobiliteit, Elke van den Brandt. Een expert geeft technische uitleg over deze nieuwe technologie.

Er staat ook een kort ritje van een tiental minuten op de openbare weg aan boord van de bus op het programma. Dat is een unieke gelegenheid om de bus in primeur te ontdekken.

Datum: maandag 23 augustus 2021

Tijdstip: 11.30 uur

Plaats: remise Mary – de Tyraslaan 100, 1120 Neder-over-Heembeek (vlakbij het Militair Hospitaal)

Gelieve uw aanwezigheid te bevestigen bij An Van hamme: [email protected] of 0477/62.73.73.

Plan Marly 210823 bus hydrogène plan Marly.pdf - 2 MB