Overlijden MIVB-medewerker die positief testte op Covid 19

Een buschauffeur van de MIVB is vannacht thuis overleden. Hij testte enkele dagen geleden positief op Covid-19, maar vertoonde slechts weinig symptomen. Om haar personeel gerust te stellen, wil het bedrijf alle medewerkers die dat wensen laten testen.

Vandaag, maandag 25 mei, werd de MIVB ingelicht over het overlijden van één van haar medewerkers, een buschauffeur van de stelplaats Delta. De 55-jarige man overleed thuis in de nacht van zondag op maandag. Eerder vorige week bezocht hij zijn huisarts met lichte symptomen.
Hij kreeg op woensdag 20 mei een positieve Covid-19-diagnose. Gezien zijn gezondheidstoestand niet zorgwekkend was, werd hij niet naar het ziekenhuis doorverwezen. Het verband tussen het overlijden en Covid-19 werd nog niet met zekerheid vastgesteld. De gedachten van de MIVB gaan uit naar de familie, naasten en collega’s.

Tijdens een protestactie van een gedeelte van de bestuurders, hoofdzakelijk buschauffeurs, was er sprake van samenscholingen in de stelplaatsen. De MIVB onderzoekt daarom de mogelijkheid zo snel mogelijk een interne screening te organiseren. Zo wil de MIVB gratis de mogelijkheid bieden aan personen die geen symptomen vertonen, maar die toch gerustgesteld willen zijn, om zich te laten testen. Ter herinnering: iedereen die COVID-19-symptomen heeft moet naar de behandelend geneesheer gaan voor een test.

De MIVB herinnert er eveneens aan dat behalve de beschermingsmaatregelen van de werkgever (afzondering in de stuurpost, mondmaskers, handschoenen, gel, werkorganisatie, …), de basisregels (sociale afstand, handen wassen,…) een onvermijdelijk element vormen in de strijd tegen de verspreiding van het virus.