Stap als eerste in de nieuwe M7

De MIVB nodigt uit om aan boord te gaan van de gloednieuwe metro

De eerste exemplaren van de nieuwe M7-metrostellen worden in de loop van de zomer in dienst genomen. De MIVB nodigt uit om in primeur aan boord te stappen, vóór de officiële lancering. Een unieke gelegenheid dus om alles te ontdekken wat dit nieuwe metrostel te bieden heeft op vlak van comfort, prestaties en nieuwigheden.

Het eerste nieuwe M7-metrostel kwam afgelopen zomer in Brussel aan. Sindsdien onderging de nieuwe reeks talrijke tests in de stelplaats en op het net, maar telkens zonder reizigers. Nu is de nieuwe metro nagenoeg klaar om passagiers aan boord te nemen. Dat zal vanaf deze zomer kunnen.

De MIVB nodigt uit om dit nieuwe metrostel in primeur te ontdekken tijdens een ritje op het net, in aanwezigheid van de CEO van de MIVB, Brieuc de Meeûs, en van de Brusselse minister voor Mobiliteit, Elke Van den Brandt.

Het is ook een ideale gelegenheid om alle nieuwigheden voor te stellen en alle voordelen van dit nieuwe metrostel: moderner, comfortabeler, met meer licht, met de nieuwste veiligheidsuitrusting en compatibel om in de toekomst zonder bestuurder te rijden.

Praktisch:

Datum: woensdag 26 mei 2021

Plaats: metrostation Erasmus, vertrekpunt van het korte traject

Tijdstip: De presentatie vindt plaats om 11 uur. Afhankelijk van het aantal ingeschreven journalisten kunnen twee afzonderlijke groepen worden gevormd om alle geldende gezondheidsmaatregelen in acht te nemen.

Inschrijvingen: Journalisten moeten zich inschrijven om deze demonstratie bij te wonen: [email protected] – 0477/627373 en dit ten laatste op dinsdag 25 mei om 11 uur.