Voorstelling van de eerste elektrische standaardbus van de MIVB

De Brusselse openbaarvervoersmaatschappij richt zich op de toekomst met de bestelling van hybride elektrische en volledig elektrische bussen om de busvloot de vervangen en aan te vullen. De eerste volledig elektrische standaardbus kwam zopas aan. De MIVB nodigt uit om deze bus te ontdekken op dinsdag 11 september op het splinternieuwe oefenterrein in Haren.

Na de aankomst van de eerste volledig elektrische midibussen in april, in dienst op het net sinds juni, maken nu de volledig elektrische standaardbussen hun opwachting bij de MIVB.

De MIVB nodigt uit om haar eerste volledig elektrische standaardbus van het merk Bluebus te ontdekken op dinsdag 11 september om 10 uur op de kersverse scholingspiste in de remise in Haren.

In aanwezigheid van de CEO van de MIVB, Brieuc de Meeûs, de voorzitter van de raad van bestuur, Thomas Ryckalts, de minister voor Mobiliteit, Pascal Smet, en van busbouwer Bluebus krijgt u een korte presentatie en een demo van het nieuwe voertuig. U komt er ook meer te weten over de specifieke opleiding die de chauffeurs van deze nieuwe bussen volgen.

Afspraak:

Datum: Dinsdag 11 september 2018 om 10 uur – Adres: MIVB-remise in Haren– Houtweg 23, 1130 Haren (zie bijlage voor bereikbaarheid met openbaar vervoer).

Gelieve uw aanwezigheid op de persconferentie te bevestigen bij An Van hamme ([email protected] - 02 515 20 56).

Mathias Dobbels woordvoerder, Kabinet Pascal Smet