Vrijdag mogelijk hinder op MIVB-net

Het MIVB-net zal vrijdag 7 oktober mogelijk hinder ondervinden van een vakbondsactie gericht tegen de federale regering. De Brusselse vervoersmaatschappij ontving geen stakingsaanzegging van het gemeenschappelijk vakbondsfront, maar één van de vakbonden kondigde wel aan de actie te zullen steunen. In welke mate het netwerk verstoord zal zijn, wordt pas vrijdagochtend duidelijk. Reizigers kunnen vanaf 6 uur ’s ochtends terecht op de verschillende communicatiekanalen van de MIVB.

De Brusselse vervoersmaatschappij ontving geen stakingsaanzegging van het gemeenschappelijk vakbondsfront, maar de MIVB sluit niet uit dat het net vrijdag verstoord zal worden door enkele vakbondsmilitanten. Eén van de drie vakbonden gaf te kennen de actie te zullen steunen die zich kant tegen het beleid van de federale regering. Of en in welke mate dit hinder zal veroorzaken voor de reizigers wordt vrijdagochtend pas duidelijk.

De MIVB betreurt deze mogelijke hinder voor haar klanten en informeert hen zo goed mogelijk via haar Contact Center (070/23.20.00) vanaf 6 uur vrijdagochtend. Ook de website www.mivb.be, de mobiele website en de MIVB-applicatie informeren de reizigers, net als de Facebook-pagina (facebook.com/mijnmivb) en de Twitter-account (@stibmivb).