Zet je samen met de MIVB in voor respect

Respect is een zaak van iedereen en van elke dag. Een gebaar, een glimlach, een blik, een begroeting,… respect maakt het leven mooier. Het openbaar vervoer maakt integraal deel uit van het leven in Brussel. Daarom lanceert de MIVB opnieuw “respectdagen”.  Ze vraagt haar reizigers en het voltallige personeel hun wederzijds respect te tonen door de badge “Elkaar respecteren doet Brussel bewegen” op te spelden.

Brussel leeft, verandert en groeit voortdurend. Om van de stad een plaats te maken waar het aangenaam samenleven is, is wederzijds respect van essentieel belang.

Het openbaar vervoer maakt integraal deel uit van een stad, van het leven in Brussel. De Brusselse openbaarvervoersmaatschappij vraagt haar reizigers en haar personeel hun wederzijds respect te tonen door een van de talrijke badges te dragen met opschrift “Elkaar respecteren doet Brussel bewegen”. De badges worden op het net uitgedeeld op 4, 5 en 6 november.

Elke dag maken duizenden reizigers gebruik van ons openbaar vervoer en komen elkaar en ons personeel tegen in datzelfde openbaar vervoer. Net zoals respect een essentiële waarde is in onze maatschappij, is het ook een bijzonder belangrijke waarde voor de MIVB. Een gebaar, een woordje, een glimlach,… Dat kost niets maar het is van onschatbare waarde! En een ritje wordt er ook veel aangenamer door”, bevestigt Brieuc de Meeûs, CEO van de MIVB.

Gepersonaliseerde badges

Gedurende drie dagen worden 70.000 badges uitgedeeld met “Elkaar respecteren doet Brussel bewegen” en dit in zeven stations van het MIVB-net. In zes stations kunnen reizigers ook een gepersonaliseerde badge laten maken met hun foto en een afbeelding van de respect-campagne. De foto wordt ook afgedrukt en opgehangen aan de zogenaamde “respect-wall”, een groot bord dat tijdens de campagne op het net te zien zal zijn. De foto’s van de reizigers met badge worden ook gepost op de Facebook-pagina van de MIVB (www.facebook.com/mijnmivb).

De eerste « respect »-campagne werd gehouden in april 2013 om op een positieve en participatieve manier te herinneren aan het overlijden van MIVB-supervisor Iliaz Tahiraj, die het leven liet na een agressie bij de uitoefening van zijn functie. Afgelopen jaar nodigde de MIVB opnieuw haar reizigers en personeel uit om hun wederzijds respect te tonen met het dragen van “respect-armbandjes”, die werden uitgedeeld op het net.

---------------------

Niet voor publicatie

Beste journalisten, de MIVB nodigt u uit deel te nemen aan deze campagne die een hart onder de riem stopt van de 8.000 MIVB-medewerkers en in het bijzonder diegenen die elke dag op het terrein aanwezig zijn om Brussel te doen bewegen. Door de badge “Elkaar respecteren doet Brussel bewegen”, te dragen kan u uw solidariteit met hen tonen.

Wil je zo’n badge in avant-première krijgen? Contacteer onze persdienst.